Rozdíl mezi reálnou a udávanou spotřebou je větší než kdy jindy. Nyní dosahuje enormních 42 procent

Rozdíl mezi reálnou a udávanou spotřebou je větší než kdy jindy. Nyní dosahuje enormních 42 procent Zdroj: qmotor.com

V nedávných výzkumech bylo odhaleno poměrně šokující zjištění týkající se ohromné propasti mezi reálnou a udávanou spotřebou paliva. Rozdíl se podle ekologické agentury ICCT za poslední roky kolosálně navýšil.

Možná se vám také již stalo, že reálná spotřeba byla značně vyšší než ta uváděná na přístrojové desce. Tento efekt můžete v dlouhodobějším horizontu zpozorovat hlavně na novějších automobilech.

Problém spočívá hlavně v metodice měření spotřeby paliva a emisí. Testy se prováděly pouze 20 minut a to navíc v laboratorních podmínkách, kde není zatížení odporem vzduchu a vůbec se s autem nezatáčí. To se má však změnit skrze novou metodiku zvanou WLTP, která má vše více přiblížit realitě.

Výzkumu se zúčastnilo na milion vozidel z osmi zemí Evropské unie. Průměrný rozdíl mezi reálnou a udávanou spotřebou v roce 2001 byl pouze 9 procent, v roce 2013 se pak rozdíl zvýšil na 25 procent a v roce 2017 činil ohromných 42 procent.

Pravidelný český řidič v důsledku této dezinformace zaplatí navíc ročně zhruba 10 tis. Kč.

Zdroj: purnimameter.com Pokud se vám tento článek líbil, nezapomeňte stisknout tlačítko "To se mi líbí" a SDÍLEJTE to se svými přáteli a příbuznými na Facebooku!

Autor:
Publikováno: 21. 9. 2018 18:21 Nahlásit obsah