TOP 5 činností v autě, kterým byste se měli rozhodně vyhnout!

TOP 5 činností v autě, kterým byste se měli rozhodně vyhnout! Zdroj: TerminalCzesci.pl

Převážně se jedná o činnosti, které se zdají býti poměrně nenápadnými a ne zrovna alarmujícími, ale i tak vám to mohou pěkně spočítat. Někdo si je třeba nemusí ani uvědomovat nebo si třeba není vědom o jejich nesprávnosti, a proto se níže podíváme na ty nejčastější chyby, kterým byste se právě vy měli vyhnout.

Pokud znáte další nešvary, které k autu nepatří, tak neváhejte a napiště nám do komentářů.

Zdroj: Plzen.cz

 Zanedbávání údržby

Elementrání údržbou je alespoň pravidelná kontrola oleje a to včetně oleje pro převodovku. Výměna oleje je zásadní pro údržbu motoru. Dále byste neměli zapomenout na výměnu chladících kapalin a kontrolu nahuštění pneumatik. To je samozřejmě minimální povinností pro každého, kdo je aspoň trošku zodpovědným za volantem.

Míření dálkovým ovladačem při zamykání auta

Dálkové ovládání centrálního zamykání nefunguje na principu infračerveného světla, což znamená, že nemusíte mířit ovládáním přímo na auto. Je sice možnost, že se u některých aut budou nacházet menší výchylky. Nicméně pokud stojíte v adekvátní vzdálenosti a není mezi žádná větší překážka, tak by němel být žádný problém s manipulací například skrze kapsu. Existuje navíc ještě jedna pomůcka, kterou si můžete pomoct - vaše hlava. Dáte-li totiž ovladač ke spánku, tak funguje jako zesilovač (viz. pokus z Top Gearu).

Zatahování ruční brzdy bez pojistky

Každý se jistě setkal s tím, jak někdo zatahuje ruční brzdu a přitom je zřetelně slyšet cvakání "zubů" pojistky. Spousta lidí vám řekne, že k opotřebení dochází jen minimálně. Faktem ale je, že pořád nějakému dochází, proto je lepší při zatahování pojistku držet.

Nezhasnutí potkávacích světel na železničním přejezdu

V poslední době se jedná o velice časrý jev, i přes to, že to přímo přikazuje silniční předpis. Jde hlavně o auta čekající první v řadě, která tím oslňují auta přijíždějící z druhé strany. 

Neadekvátní používání mlhových světel

Zákon říká, kdy musí být použita zadní světla do mlhy - to jest při silném dešti nebo mlze. Neuvádí ale kdy použita být nesmí, na rozdíl od předních světel do mlhy. Situaci, kdy je třeba použití zadních mlhovek není tolik, kolik by se zdálo. Jedná se o možná několik případů do roka. Jsou tu ale tací, kteří je používájí téměř denně. Napadne pár kapek či se trošku orosí a světla už svítí, což je ve finále dost nebezpečné pro dopravu a světla tím pádem mají vlastně opačný účinek při plnění jejich role.

Zdroj: www.perfectprice.com

Autor:
Publikováno: 30. 12. 2017 18:27 Nahlásit obsah
Loading...