Pětice nejodolnějších motorů na trhu, u nichž rozhodně neprohloupíte

Pětice nejodolnějších motorů na trhu, u nichž rozhodně neprohloupíte Zdroj: https://cs.wikipedia.org

Níže se pobavíme hlavně o motorech, které tkví svojí spolehlivostí a přitom nejsou až tak cenově nedostupné, proto nečekejte žádná super-monstra. Věnovat se budeme spíše těm novějším, takže byste měli zpozornit, jelikož zde třeba naleznete nějakou tu inspiraci pro vaši budoucí investici.

Subaru 3.0/3.6 R6 (EZ30/EZ36)

Zdroj: cs.wikipedia.org Největší chloubou spolehlivosti je atmosféricky plněný šestiválec řady EZ. Motor má pak bezchybné řetězové rozvody a mokré vložky válců. Jen těžko bychom zde hledali zápor, ale i tak se jeden našel a to jest vyšší spotřeba.

PSA 1.4 HDi 8v (DV4)

Zdroj: www.206club.net Koncern PSA ve spolupráci s Fordem vyvinuli skutečně kvalitní zboží. Řemenové rozvody jsou téměř bezchybné, stejně tak turbodmychadla a výborné vstřikování. Vše je stabilní díky výbornému hliníkovému bloku se suchými vložkami. Zde určitě neprohloupíte!

Mitsubishi 1.3/1.5/1.6 MIVEC (řada 4A9)

Zdroj: www.topspeed.com Je známo, že motory Mitsubishi jsou jedny z těch nejspolehlivějších. Zde máme celohliníkovou konstrukci, variabilní časování ventilů a DOHC 16V řetězové rozvody. Tyto motory navíc i přes své stáří (13 let) si vystačí jen s preventivní kontrolou, což znamená, že de facto nemají žádnou chybu.

Mercedes M266 (1.5/1.7/2.0)

Zdroj: advisor.quattroruote.it Zde je vsazeno na maximální jednoduchost. Spolehlivý čtyřválec najdeme ve stísněném prostoru malé karosérie. Motor má jen řetězem poháněnou vačkovou hřídel a 8 pevně časovaných ventilů. Vše je velice odolné a jedinou nevýhodou jsou snad horší vstřikovače, které se ale dají v klidu vyměnit v průběhu záruky.

Honda 2.2 i-DTEC

Zdroj: NetCarShow.com Nejvýkonnější verzi najdete u Hondy Accord 8. generace, kde je síla až 132 kW. V ostatních už jsou o něco slabší verze, ostatně všechny vynikají stejně dobře ve spolehlivosti. Za důkaz bychom mohli považovat i to, že u odlehčených motorů bývá pohon rozvodů jednořadým řetězem vyloženě problemém - např. dochází ke špatnému odvodu tepla (viz. BMW N47). Tady ale vše funguje, jak má a k tomu snad ještě něco navíc.

Jestliže víte o dalších, tak neváhejte a podělte se s námi o ně v komentářích. A pokud se vám tento článek líbil, nezapomeňte stisknout tlačítko "To se mi líbí" a SDÍLEJTE to se svými přáteli a příbuznými na Facebooku!

Autor:
Publikováno: 18. 1. 2018 14:44 Nahlásit obsah