Lamborghini Urus jako nejrychlejší SUV všech dob!

Lamborghini Urus jako nejrychlejší SUV všech dob! Zdroj: www.atlfmonline.com

Je tomu skutečně tak. Italská automobilka konečně oficiálně oznámila brutální Lamborghini Urus, které na současném trhu mezi SUV nemá konkurenci. Na rozdíl od prvního off-roadu značky - modelu LM002 se vydal Urus mnohem sofistikovanější cestou a míří na mnohem větší odbyt, cílem je zhruba 3 500 kusů ročně.

Jedná se samozřejmě jen o hrubý odhad. Reálná čísla se nejspíše budou pohybovat okolo 7 tis. kusů ročně, což má dokonce předčit výrobní limit pro Ferrari.

Jedním z hlavních lákadel je pak samotný design, ke kterému se nemá moc smysl vyjadřovat. Posoudit můžete už nicméně sami na fotkách níže.

Zdroj: mariettaregister.com

Z hlediska výkonu

se jedná o absolutní špičku. Tento obrovský kolos (2 200 kg) se dokáže rozpohybovat z klidu na 100 km/h za 3,6 sekundy. Na 200 km/h to pak zvládne za 12,8 sekundy.

Pod kapotou se nachází čtyřlitrový osmiválec twin-turbo, který stojí za touto čilou dynamikou. Ten je zodpovědný za 650 koní v 6 800 otáčkách a 850 Nm v poli 2 450 - 4 500 ot./min. O všem pak rozhoduje osmistupňová automatická převodovka, jež disponuje šesti jízdními režimy (Sport, Sabbia - písek, Neve - sníh, Corsa - okruh a Terra - bahno).

Celá akce se pak točí na 21- 23palcových litých kolech - dle výběru. O brzdění se starají karbon-keramické brzdy, které dokážou ze 100 km/h zastavit na 33,7 metrech, což není vůbec zlé, pokud vezmeme v potaz onu hmotnost.

Nablýskaný interiér

taktéž potěší. Překvapením asi nebude, že se do auta v klidu posadí pět pasažérů. Hlavou ovládání je dvojice centrálních panelů. Dolní panel se stará o vyhřívání sedadel či klimatizaci, přičemž horní panel zajišťuje telefon, navigaci nebo přístup k médiím. Nesmíme zapomenout ani na panel za volantem, který obdržel speciální tlumiče, díky kterým blokuje vibrace při jízdě po hrubém povrchu. Zároveň nabízí i celou řadu různých multimédií.

Úložný prostor pak pobere 616 litrů. Nechybí ani celá řada autonomních systémů - to jsou například: parkovací senzory, tempomat, autonomní brzdy, detekce chodců atd.

Tak a to je prozatím vše. Prodej propukne na jaře letošního roku s tím, že k zákazníkům se dostane někdy v létě. Cena startuje na 5 milionech Kč bez DPH.

Zdroj: autozaurus.top Zdroj: drivetribe.com

Autor:
Publikováno: 18. 1. 2018 14:46 Nahlásit obsah