Co představuje znak mladoboleslavské automobilky? Škoda konečně odkryla karty.

Znak této automobilky jsme u nás v tuzemsku viděli snad vícekrát než třeba českou vlajku. Mnozí ale netuší, co ono logo vlastně představuje. Asi nejrozšířenější teorií je, že se jedná o okřídlený šíp. To ale pravda není, jak přiznala sama Škoda…
Škodovka ještě před nějakou dobu tvrdila, že se skutečně jedná o okřídlený šíp. Šíp měl symbolizovat rychlost a cílevědomost, křídla pak znamenají volnost a pokrok, otvor uprostřed znamená oko a ukazuje na citlivost a přesnost. Zelená barva odkazovala na jedinečnost, jelikož se u ostatní automobilek téměř nepoužívá. Jenže takové vysvětlení by nedávalo moc smysl vzhledem k době, kdy byl znak poprvé použit, jelikož znaky se nevytvářely za účelem maximální marketingové vybroušenosti.
Asi druhým neoficiálním vysvětlením byla spojitost z roku 1925, kdy se Laurin & Klement spojila se společností zaměřující se na strojírenský průmysl. Znak by tedy znamenal železnou traverzu.
Finální rozluštěním této záhady je video níže, které vytvořila sama Škoda. Ve skutečnosti byl inspirací loga indián – novodobý účetní obchodního ředitele Tomase Maglice. Ten se s ním seznámil v Americe a později ho také zaměstnal. Logo má jednoduše představovat indiánskou hlavu s čelenkou.
Pokud se navíc podíváte na logo hokejové Plzně sponzorované právě Škodou, tak zjistíte, že jejich znakem je taktéž indián. Náhoda?
Pokud se navíc podíváte na logo hokejové Plzně sponzorované právě Škodou, tak zjistíte, že jejich znakem je taktéž indián. Náhoda?