Jak zvednout výkon svého vozu až o 400 koní? Díky této chytré věci je to hračka!

Jak zvednout výkon svého vozu až o 400 koní? Díky této chytré věci je to hračka!

Klasika. Koupil jsem si auto a vše je v pohodě. Jen si pří každém výjezdu z dálnice říkám, že nějaký kůň navíc by se hodil. Dlouhé přemýšlení stejně vždy končí tím, že zvedání výkonu mého auta bude buď drahé nebo riskantní. Brzy už možná přijde řešení, které bude dost možná dostupné každému.

Zdroj: Autohaus.com V dnešní době, když si kupujete vůz, tak už si asi říkáte, že 100 koní je únosné minimum, s kterým jste schopni žít, ale budete závidět kámošovi, který má těch 150 nebo 200.

Dnes není problém pořídit opravdu rychlé auto s 300 koňmi – již není výsadou automobilové smetánky. Třeba takový nový Golf může mít přes 300 koní. Na jedné straně se motory sice zmenšují, ale trend výkonů roste. Automobilky se neustále snaží uspokojit nároky zákazníků po dobré dynamice vozu. A na toto neslyší jen automobilové koncerny.

Firma Bosch přišla s revolučním „hackem“. Nazývá se eAxle. Česky bychom to mohli přeložit jako eNáprava. V praxi to bude znamenat to, že si objednáte balíček, kde bude vše potřebné: řídící jednotka, pohonné ústrojí i převodovka. Balíček, který bude velikosti dvou bas piv, který přinese pravděpodobně více zábavy a méně bolení hlavy. Jediné, co bude třeba dořešit budou baterie podle konkrétního typu vozidla a jejich následná instalace do vozu. Tímto pohonem zřejmě bude možno pohánět auto nezávisle na konvenčním motoru. Výkon auta bude možné zvedat od 68 do 408 koní!

V praxi ovšem musíte respektovat automobil a jeho konstrukci. Asi si dovedeme přestavit Hyundai Atos s výkonem třeba 200 koní. V tom případě by se z něj v první zatáčce zřejmě stala pračka, do které byla vhozena cihla. A naneštěstí řidič by byl ta cihla.  Ke všemu je potřeba přistupovat s rozmyslem. Nicméně očekáváme YouTube plné videí, kde se zvedání výkonu trochu zvrtlo. Dále je pak potřeba myslet na baterie, které budou muset být umístěny na co nejlepším místě.

Zdroj: arstechnica.com eAxle je může být namontována na jakoukoliv nápravu do jakéhokoliv auta či dodávky do hmotnosti 7,5 tuny. Takže pokud si chcete se svým autem užít trochu srandy v zimě, tak krátkodobě si z něj uděláte zadokolku a můžete aspirovat na titul drift king.

Bosch tedy jde s dobou a snaží se také přispět svou troškou do mlýna elektromobility. Teoreticky můžeme na silnicích potkávat jedničkové octavie, které budou vlastně plug-in hybridy. Projekt je to jistě zajímavý. Uvidíme, jak bude fungovat v praxi. K mání bude již od roku 2019. A třeba toto bude tento zásadní zlom elektromobility na který všichni čekáme/nečekáme. 

Autor:
Publikováno: 11. 10. 2017 13:32 Nahlásit obsah
Loading...