Červená Felicia z roku 1957 splnila sen každému majiteli

V září roku 1957 na třetím strojírenském veletrhu v Brně se stal hitem stánku automobilky Škoda prototyp nového vozu s atraktivní karoserií roadster postavený na základě typu 440, lidově nazývaného Spartak. Vůz nesl označení 450 a jeho sériová výroba se začala v Kvasinách rozbíhat až v roce 1958.

V roce 1959 došlo k modernizaci základního typu 440, zejména změnou přední nápravy, která byla nyní lichoběžníková s vinutými pružinami a příčným stabilizátorem, namísto dřívějšího příčného listového pera. Vozy po této modernizaci dostaly nové názvy Octavia a Felicia. Další modernizace přišla v roce 1961, kdy se modely změnily hlavně vzhledově. Snad jako památku na éru „křídláků" vrcholící v druhé polovině padesátých let, Octaviím i Feliciím na zadních blatnících přibyla miniaturní křidélka, čímž se změnil i tvar koncových svítilen. Jiná byla i mřížka chladiče a nalévací hrdlo palivové nádrže se ukrylo pod odklápěcí víko na zadním blatníku. A právě tyto nové paramerty auta v historii vozu dosáhly neuvěřitelné popularity u vlastníků v časech minulých, přítomných a rozhodně i  budou dosahovat i v časech v budoucích...
 

Publikováno: 27. 8. 2017 00:56 Nahlásit obsah